İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Permanent URI for this community
Browse
Browsing İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi by Author "108576"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Kırım'ın Rusya Federasyonu'na Bağlanmasının Rusya'nın Komşu Ülkelere Olası Etkileri(Türk Dünyaları Araştırma Vakfı, 2015-12) AĞIR, Osman; BAHARÇİÇEK, Abdulkadir; 235103; 108576; Ksu, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler BölümüSovyetler Birliği’nin dağılmasından sonra siyasi mirasını devralan Rusya Federasyonu, eski SSCB ülkelerinin Batılı uluslararası kuruluşlara üyeliklerine kuşku ile yaklaşmış ve bu ülkeleri siyasi etkisi altında bulundurmayıdış politika öncelikleri arasına almıştır. Eski bir SSCB ülkesi olan Ukrayna’nın Rusya açısından tarihsel, jeopolitik ve ekonomik açıdan çok önemli bir ülke olması nedeniyle, gelecek tercihini Batı’dan yana kullanması Rusya’yı aşırı derecede rahatsız etmiş ve Rusya tarafından yönetilen süreç Kırım’ın Rusya’ya katılmasıyla sonuçlanmıştır. Bu durum, Rusya’ya komşu ve önemli oranda Rus etnisiteye mensup nüfusu barındıran ülkelerde de benzer durumların yaşanıp yaşanmayacağı sorusunu akıllara getirmiştir. Bu makale bu soru üzerine kurgulanarak,Makalede Kırım’ın Rusya’ya katılmasının nedenleri ve Kırım’ın Rusya’ya katılmasının Rusya ile kara sınırı bulunan ülkelere olası etkileri tartışılmıştır.Item Rusya Federasyonu’nda Demokrasinin Yerleş(e)memesinin Nedenleri(AKADEMİK YAKLAŞIMLAR DERGİSİ, 2015) AĞIR, Osman; BAHARÇİÇEK, Abdulkadir; 235103; 108576; Ksu, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler BölümüRusya Federasyonu, demokrasi indekslerinde ve uluslararası kuruluşların raporlarında demokratik bir ülke olarak değerlendirilmemektedir. Rusya Federasyonu’nda Batılı anlamda bir liberal demokrasinin yerleş(e)memesi; ülkenin siyasal kültürüne, iç ve dış kaynaklı güvenlik kaygılarına, süper güç olarak yaşama psikolojisine, otoriter ve totaliter yönetimler sonucu gelişemeyen sivil toplum yapısına, hem coğrafi hem nüfus hem de ekonomik bakımdan birbirisinden çok farklı birimlerin oluşturduğu asimetrik federal yapısına, cumhurbaşkanının güçlü konumunun yasama ve yargıyı etkisi altına almasının ortaya çıkardığı sakıncalara ve sosyalist bir ekonomiden liberal bir ekonomiye geçiş aşamasının sancılarına bağlıdır.Item Rusya'nın Başarısız Demokratikleşme Tarihi(2014) BAHARÇİÇEK, Abdulkadir; AĞIR, Osman; 108576; 235103; Ksu, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler BölümüRusya’da demokratikleşme yönünde atılan adımların geçmişi oldukça eskiye dayanmaktadır. Rusya’nın demokratikleşme tarihi üç dönem içinde ele alınabilir: Bolşevik devrimi ile sonlanan Çarlıklar dönemi, 1917 devrimi ile başlayan Sovyetler Birliği dönemi ve Sovyetler Birliği’nin dağılması ile başlayan Rusya Federasyonu dönemi. Çarlıklar döneminde mutlak monarşiyle yönetilen ülkede birkaç cılız adım dışında demokratikleşme yönünde ciddi bir gelişim sağlanamamış; SSCB döneminde ise iktidar komünist partinin tekelinde bulunmuş, geniş katılımlı bir meclis görüntüsü veren Yüksek Sovyet aslında tamamen göstermelik bir kurum olarak komünist partisi tarafından alınan kararları onamaktan öteye gidememiştir. 1985 yılında Gorbaçov reformlarıyla birlikte sınırlı da olsa demokrasi alanında bir ilerleme sağlanabilmiştir. Tam bir totaliter rejim olan SSCB’nin dağılmasıyla, mirasını devralarak, bağımsız bir devlet olarak ortaya çıkan Rusya Federasyonu’nun ise hem sosyalist ekonomiden liberal ekonomik sisteme geçiş yapmak hem de demokratikleşme çabasında olmasına karşın, demokrasinin ilkelerini özümsemiş olan çağdaşlarıyla karşılaştırıldığında, demokratik manada yeterli ilerleme sağlayamadığı görülmektedir.